cobaan

Thursday, January 5, 2012

Aku Terima Nikahnya... hahaha Mimpi Kali!

Assalammualaikum...wbt... dan salam membaca...
hahahaha... tergelak jak aku dengan tajuk aku kali ni kan... hahaha... ni bukan aku betul-betul kawen... InsyaAllah... jika dah jumpa benar-benar pilihan Allah... akan dipercepatkan langkah kaki ini... hahaha... jadi... kali ni nak cerita pasal perkara yang berkaitan dengan yang di atas... secara menyeluruh... kira bau-bau bacang... bau-bau-bau kambing ke... semua masuklah... jangan ada yang senyum-senyum baca apa yang aku coret sudah... hahahaha

Babak pertama sebelum Aku Terima Nikahnya...
hahaha ngada-ngada plak cerita macam ni kan... hahaha...(fokus-fokus...hahahaha) kalau boleh biarlah terjemahan cinta aku dan si "dia" bukan seperti orang-orang kebanyakkan... maksud aku... pengucapan... atau lafaz cinta... opss... dah mula dah... hahaha kalau boleh pengucapan cinta... kasih... dan sayang... aku dan si "dia" dalam bahasa lain selain dari bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris... bukan bererti aku menidakkan bahasa Melayu... cuma... biarlah... adunan cerita cinta kami tu dialun dengan bnyk bahasa... itu beza cinta kami dengan orang lain... yang rata-rata... mengatakan... "aku cinta padamu"... "i love U"... kiranya aku kalau boleh... nak gunakan bahasa lain... kalau dalam negara mungkin bahasa Cina ke... bahasa Tamil... bahasa Iban ke... bahasa Melanau ke... tapi alangkah bagus... kalau aku dan si "dia" dapat terjemahkan cinta kami dalam bahasa Arab... bahasa Jepun... Bahasa Korea... dan banyak lagi... tetapi lebih seronok... kalau guna bahasa Isyarat... (serius... tengok pasangan bercinta guna bahasa isyarat indah sangat... terasa macam dunia tu mereka je yang punya...) hahaha... kenapa aku remeh-temeh macam ni... satu... ni kan jalan cinta aku lantak akulah... hahaha... dua... logiknya aku nak macam ni... supaya apabila ikatan dua hati dah tersimpul rapi... biarlah kemesraan itu atau romantiknya cinta kami itu hanya kami yang rasa... bukan macam zaman sekarang... sikit-sikit update kat "facebook"... "saya sayang awak"... itu belom kawen... dah kawen... " xsabar menunggu kepulangan hubby tersayang...balik kerja... dah siap masak ni"... bagi aku... kebahagian kita... tidak perlu dikongsikan kepada semua orang... cukup romantis percintaan anda secara berdua sahaja... kan lebih baik... mengapa aku berkata demikian?... hujah aku berbunyi... "kebiasaan"... kenapa? sebab... bila anda selalu update aktiviti anda dan pasangan hidup melalui terjemahan tulisan... maka terjadi dua jenis manusia... pertama... manusia yang muak dengan sikap anda yang menunjuk-nunjuk akan kebahagiaan anda... dan yang kedua... manusia yang akan sentiasa mengikuti perkembangan anda dan suami anda... buruk padahnya... jika manusia jenis kedua ni... menimbulkan keraguan kepada anda...sebagai contoh... anda sebagai isteri update menunggu si suami balik makan tengah hari... tetapi si suami makan tengah hari dengan rakan sepejabat... makan manusia kedua ini akan berkata... " kuat makan jugak suami u ek... tadi dah makan kat gerai... ni balik makan tengah hari gak..."... apa riaksi anda?.... masalah-masalah macam nilah punca ramai dalam kalangan belia atau orang-orang muda bercerai... (lain pulak cerita aku dah...fokus-fokus...)

Babak mula mengikat hati...sebelum Aku Terima Nikahnya...
kalau boleh... biarlah aku mula bercinta ketika si "dia" sudah menjadi halal bagiku... mungkin ada yang mengatakan bahwa mungkin percintaan aku itu satu kelewatan... bagi aku tidak pernah ada keterlewatan jika kita kenal dan tahu makna cinta sebenar... (ah... sudah... mula la nak jiwang-jiwang besi berkarat...) dalam istilah lain... aku lebih terbuka jika kami melakukan "Taaruf" mengikut cara Islam... bukan sewenang-wenangnya seperti sekarang... mungkin ada yang beranggapan aku kuno... tapi sebagai seorang Islam... xsalah kalau aku guna cara Islam... dan sapa lagi yang nak guna jika bukan kita sendiri...yang beragama Islam... kan... dan kalau boleh aku xnklah guna istilah manusia seantero dunia sekarang... "couple"... bercinta ketika sudah halal lagi best... dah tiada batasan sangat jika dibandingkan dengan bercinta sebelum halal... sebab kita tak tahu seberapa kuat iman kita boleh melawan nafsu... dengan cara ini... kita boleh kurangkan maksiat pada diri kita... :)

babak semasa atau beberapa detik sebelum Aku Terima Nikahnya...
hahaha ngada-ngada lagi kan... hahaha... kalau boleh juga... masa ni... aku melafazkan "Aku Terima Nikahnya..." dalam apungan air... atau kata lain kolam buatan pun xpe... asalkan... dikeliling aku... tok kadi... dan saksi-saksi kawen ada air dan kuntuman mawar didalamnya... wah... hahaha (alamak membazir pulak kan... tapi buat sendiri murah skit kot... huhu) dan biarlah dengan ketenangan juga restu... sekali lafaz... aku sudah jadi yang halal buat si "dia"... dan kalau boleh biarlah sesi akad ni aku ni guna bahasa Arab ke... indahnya... (feel2... macam dalam cerita ayat-ayat cinta...)

babak sesudah Aku Terima Nikahnya...
hahaha... yang ni xboleh gi tau... hanya si "dia" je yang layak tahu... hahaha lagipun babak sebelum "Aku Terima Nikahnya..." pun belom... ngada-ngada nak tau sesudah plak... hahahaha

tajuk kali ni aku malas nak curi gambar daripada encik google... sebab aku nak biar korang terjemahkan sendiri imaginasi dari penulisan aku... bayangan dan fantasi juga visual aku mungkin berbeda... tapi aku yakin kita mungkin akan mengalami senyuman pada kadar yang sama... kerna itu yang kita suka... :) lama dah nak post pasal ni.. tapi rasa nak menulis kacau sikit... hahaha dari sekarang aku kena belajar banyak bahasa... mana tahu kot-kot ada yang nak taaruf dengan aku... hahaha... sapa tau gak kan jodoh aku sedang membaca sekarang ni kan... hahaha... sekian dulu la ek... semoga hari-hari anda akan bertambah ceria dengan cerita aku nih... (aku xhenti-henti senyum sepanjang menaip ni...kalau orang nampak mesti orang fikir aku ni gila...hahaha)... selamat tersenyum... :)

2 comments:

Nong Andy said...

:)

bila balik? happy lah tu...

amboi... cerita pasal kawin!!

DuniA PemikiR said...

hahaha... dunia dalam blog ni lain skit... real life mungkin xnampak sgt perangai dan perasaan semasa... so dlm blog jelah catitan dilakukan... 2-3 hari lagi balik kot... semestinya happy... hahahaha...