cobaan

Monday, January 9, 2012

Alhamdulillah... Syukur... Allah Sentiasa BersamaKu...


Assalammualaikum... wbt... dan salam membaca lagi...
cerita kali pendek je... sebab otak aku sedang melayang keriangan... kerna akan berangkat pulang ke kampung halaman... bukan itu fokus utama...

Alhamdulillah... yang pertama... syukur... kerana tarikh pelaksanaan kem telah pun diluluskan pada awal bulan 3 yakni bersamaan dengan 2-4 Mac 2012... sungguhpun begitu... rasa bersalah juga timbul... setelah mengetahui bahawa pelajar sekolah ketika itu sedang menjalani peperiksaan... huh...dan pihak sekolah mengutamakan program anjuran aku! melihat peristiwa ini betapa kerdil diri aku... tetapi penghormatan yang begitu tinggi terhadap pelaksanaan program aku... sehingga... orang-orang kuat sekolah... seperti PK1 dan PKHEM... memberi laluan kepada aku untuk mengendalikan program yang tidak seberapa itu... terima kasih... kerana beri ruang... terima kasih juga kerna menaruh kepercayaan kepada insan kerdil ini... sesungguhnya... aku tidak boleh cuai... dan mengambil sikap sambil lewa... kerna mereka telah meletakkan keparcayaan kepada aku... syukur...

kedua... syukur... kerana aku dilihat sebagai penyumbang idea... bahkan aku dijadikan sumber rujukan kepada program-program pemantapan sahsiah diri... wow!... kadang-kadang aku malu... yalah... sapalah aku ni kan... tiba-tiba jadi sumber rujukan... mau x pelik kedudukan aku kan... aku anggap ini anugerah... yakni penghargaan daripada insan yang faham dan percaya pada kebolehan aku...

Ketiga... syukur alhamdulillah... kerana Allah telah permudahkan jalan hidupku... tetapi aku harus beringat... di...setiap kegembiraan yang Allah beri... adalah sebagai pendorong untuk kita terus maju... dan aku percaya... dugaan besar akan aku lalui... selepas ini... kerna sayang Allah... aku dimotivasikan dengan kegembiraan... sebagai petanda... dan pemangkin untuk aku terus tabah serta sabar...

itu saja untuk kali ini... doakan perjalanan balik kampungku dengan selamat... dengan barakah... aku berharap... pintu rezeki akan bertambah... semoga Allah panjangkan umur kita semua... (mungkin time balik kampung kurang menaip blog kot... tp akan cuba gigihkan juga k...) semoga ceria selalu...

No comments: