cobaan

Saturday, January 14, 2012

Assalammualaikum...wbt... dan salam membaca dalam kesabaran...
secara jujur aku sangat marah... dengan harapan yang tinggi ini tidak berlarutan... dan berharap saat ku pejamkan mata malam ini segalanya juga kabur...
dunia.. sememangnya... ada hasad dengki... tapi apa masalahnya dengan aku? hey!... aku tau xsmua suka akan cara aku dan xramai gak suka cara aku... bagi sesetengah orang tu normal... tapi bagi aku? not normal! why? aku xkacau hidup engko kot!...
(haiyo... entry ni aku nak memaki je ke? alamak... tercemar...)

aku xtau punca... "dia" marah atau dengki sangat kat aku(seriusly perlu ke aku bahasa "dia" atau aku aku cemuh dengan word "betina"? ) hey... aku rasa antara punca dia marah sangat aku sebab... dulu aku kurang bahasa... bukan bermaksud aku kurang ajar... dia minta aku hormat dia.. hoo... apa? ulang balik? dia minta aku HORMAT dia... fuhh... kalau dia ada otak... hormat bukan diminta... tetapi diberi dengan sendiri... kalau dah perangai sendiri dah xterjaga... ada ke orang nak hormat?

itu satu hal... yang dia dok canang kat smua orang kata aku ni... macam ni... macam tu lah... apa faedah dia dapat? canang kata aku mulut jahat? hello ada ke aku bukak cerita dan canang pasal hidup dia dan keluarga? ada ke? hello... aku xpernah sibuk dengan masalah rumah tangga orang... cukup sekadar aku jaga diri aku dan keluarga aku... apa faedah aku dpat kalau canang cerita dia? adakah aku akan menang anugerah... juruhebah hal ehwal rumah tangga orang? ( mode berangan sekejap... sambil pegang trofi... dan buat ucapan... "terima kasih... penghargaan ini saya terima dengan seikhlas hati..." hahahahha)... atau dia marah pasal isu gambar dulu-dulu...
isu kecil dibesar-besarkan...

kisahnya macam ni... dulu ada orang minta aku post gambar-gambar lama... so aku post la.. kemudian aku tag la sesiapa yang berkenaan dengan gambar... termasuk satu gambar yang melibatkan dia, ex-bf dia dan membe aku... dengan tiada adab... dia mengherdik dalam tulisan pada contengan dinding facebook... kemudian diikuti dengan sms berbau marah... aku apa lagi... yelah... mmg marah gila... time tu.. tahap marah aku blom 100% aku kawal... yelah angin xda ribut xda... tiba2 hentam aku... dengan alasan aku akan meruntuhkan rumah tangganya dengan gambar tersebut... kerana dia baru sahaja di menjadi tunangan orang ketika itu... masalahnya dalam gambar tu ada tiga orang... dia, ex-bf dan membe aku... bukan gambar dia berpelukan berdua skalipun... kalau adapun... dia sendiri yang letak... apa barang aku nak letak gambar orang berkasih sayang kat fb aku... apa salahnya buat dengan cara sopan... remove nama dia dr di tag... kemudian hantar kat inbox... bagi tahu dgn cara baik... kata.."kalau boleh jgn tag gmbr dia kalau dengan kisah silam or dengan lelaki lain takut akn memburukkan keadaan... minta tolong ye..." kalau dia cakap mcm ni kan senang... tapi kalau dia cakap " hey... sesuka hati je nak tag gmbr org... tau x gmbr tu boleh ganggu pertunangan orang tau... jgn la nak runtuhkan hubungan orang!" kalau korang dapat ayat macam ni... korang nk hormat ke orang mcam ni...

aku rasa besar kemungkinan dia canang cerita aku sebab kes gambr tu lah... dia belum tengok aku canang cerita dia... serius... pasal menjahamkan hidup orang ni memang bidang aku... tapi aku x menjadikan diri aku seorang yang pakar... dengan bermodalkan mulut yang tajam seperti sebilah pisau... aku boleh buat hidup dia musnah... tapi aku bukan macam tu... sebab aku tahu pasal pembalasan Allah itu pasti... aku hairan... kenapalah sanggup dok canang cerita aku kat orang? aku ada canang cerita dia ke? opss... satu sekolah tau perangai dia macam mana ok... dan tak perlu aku nak burukkan dia... gosip? org lain lebih tau dr aku... jd aku nak canang apa? kena sangatlah... dia nak canang buruk aku kat membe kakak aku... sekali membe kakak aku bagi tahu dia keluarga angkat kita org.. terus terdiam... walhal xda pun... hahaha orang byk mulut macam tulah... bila dah xda cerita... dok canang cerita orang... xmalu betul...

aku berdoa... saat mata dipejam... aku sudah memaafkan perkara ini... dan membersihkan amarah ini... sekaligus meluputkannya... kerana aku takut... jika berlarutan... akan membawa mudarat kepada diri aku... semoga kehadiran zuriat mereka mampu mengubah perangai buruk insan itu... :) salam dalam kesabaran... hehehe

No comments: